Sunday, August 1, 2010

Yezzzz...we are back!!!




  • Raja segala salam kita persembahkan kepada semua pembaca dan penggiat blog KadamaianBaru yang selama ini sentiasa aktif menyertai aktiviti maya KB baik dari segi memberi sokongan, cadangan, mahupun tentangan...Thank you to all bebeee...

  • Perkataan "MAAF" pada hakikatnya sudah tidak ada nilainya lagi kerana penggunaannya yang sudah melebih-lebih sejak ianya diperkenalkan dan diterapkan kedalam perbendaharaan kata bahasa manusia sejagat. Bilangnya bahasa Inggeris - "Overused". Namun setelah kru-kru KB mendapati bahawa daripada kamus purba hinggalah kepada Pusat Rujukan Persuratan Melayu versi 2008 - 2010 (boleh kira terkini lah tu ya..) yang dikelolakan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka, tidak mereka temui satupun perkataan yang sesuai bagi menggantikan tempat perkataan "MAAF" yang masih mengekalkan nilai bagi maksud yang hendak disampaikan.


  • Justru itu, pihak KadamaianBaru, dengan setulus rasa seikhlas hati, kita mohon kemaafan daripada semua pihak yang kekecewaan jelas tersirat di dalam email - email mereka kepada KB yang tiba-tiba sahaja berhenti berblog tanpa notis standard 1 bulan gaji(bunyi macam letak jawatan ja) atau tanpa ada sekeping nota...aiseymen...teringat pulak dengan Alleycat...aahhh sudahlah..Kita minta maaf sajalah. Untuk pengetahuan Tuan2 dan Puan2 sekalian..Email KadamaianBaru gransai2kutabulud@yahoo.com sememangnya telah terbabas kerana terlalu sarat dengan email-email daripada peminat KadamaianBaru.

  • Bukan sebab apa, kebanyakan kru KB telah ditugaskan di luar sempadan tanah tumpah darah mereka, jadi itu pasal berhenti seketika tu. Lupa pula mau kasi pesan masa itu kepada mereka-mereka yang selama itu mencari hiburan dengan membaca Blog KB bahawa sementara kita beristirehat, bolehlah mohon untuk pergi menghadiri persidangan DUN Sabah untuk berhibur dengan menyaksikan persembahan pelawak nombor satu DUN Sabah dari N7 Kadamaian...ada masa persembahannya memang cukup lawak.


  • Salah satu objektif utama KadamaianBaru ialah untuk YB Herbert Timbun Lagadan menyertai perbincangan, perdebatan, ataupun menjawab soalan-soalan orang kampung dalam talian. Namun tembakan KB tersasar jauh apabila YB membuktikan bahawa dia bukanlah seorang yang Buta Komputer dengan membuka laman webnya sendiri, http://www.kadamaian.com/. Kerana tiada pihak lain yang akan mengucapkan kata tahniah kepada KB atas kejayaan melebihi objektif, maka kita kenalah tahniahkan diri sendiri yer...Congratulation KadamaianBaru.

  • Dalam beberapa purnama kita bercuti, rupa-rupanya YB Herbert Timbun Lagadan telah dikurniakan dengan pingat "Panglima Gemilang Darjah Kinabalu" yang membawa gelaran "Datuk". Walaupun setakat ini kita tidak nampak kewajarannya atau pun sebab-musebabnya namun salah seorang kru KB sedang menyediakan ucapan tahniah untuk beliau. Kalau kita ada disini pada masa itu, percayalah, kitalah pihak pertama yang akan mengucapkan tahniah. Ini kerana walaupun kita sama sekali tidak PRO terhadap perjuangan dan karakter politik YB Herbert, namun kita adalah PRO Tindal. Kita PRO bangsa. Born Tindal, live Tindal, die Tindal...Yooooooooooooo forever da'at om bintanok.. Sehingga berjumpa kembali..





No comments: