Thursday, August 12, 2010

Yb Herbert Timbon Lagadan - Serigala Berbulu Domba

  • Kopisanangan tobpinai-tobpinai sekalian. Tunjukkanlah pendirian anda mengenai pembinaan ampangan di Sungai Kadamaian di Kg. Tombotuon dengan mengundi dan menunjukkan setinggi mana perasaan meluat anda terhadap projek ini.

  • Percayalah, YB Herbert sekali sekala akan membuka ruangan ini. Kalau tidak pun akan senentiasa ada barua yang akan melaporkan kepadanya.

  • YB Herbert Timbon Lagadan di jadikan sasaran utama disini kerana beliaulah yang memainkan peranan yang paling besar dalam memujuk orang-orang kampung untuk memudahkan kerajaan Barisan Nasional memperkosa mereka.

  • Suatu ketika dulu, orang berkata bahawa di Kadamaian, asal calon PBS, anjing pun boleh menang. Kusangka cuma kata-kata pengisi ruangan kosong pada masa kehabisan cerita sahaja, rupanya kini memang ada kebenaran kata-kata tersebut
  • Kitab Injil ada mengingatkan kita untuk berhati-hati terhadap serigala yang berbulu domba. Pada tahap ini, kita perlu untuk cukup berhati-hati dan perhatikan betul-betul sama ada ianya anjing ataupun sebenarnya serigala. Daripada seorang pastor kepada seorang barua yang mengkhianati orang sendiri - itu bagi saya adalah lebih teruk daripada serigala - (Serigala baka apa sekalipun tidak akan membinasakan habitatnya sendiri)

  • YB Herbert Timbun Lagadan, Kalau YB baca blog ini, tolong tengok balik dan hayati slogan dan laungan perang parti yang anda dukungi - "MEMPERTAHANKAN HAK-HAK DAN MARUAH NEGERI SABAH". Jangan cerita hak peringkat negerilah, usahakan dulu untuk mempertahankannya di peringkat kampung sendiri.

6 comments:

dusunbukit said...

Kepada semua warga Kota Belud yang prihatin, dijemput datang dan menyertai Perhimpunan Raksaksa Membantah Pembinaan Empangan Kota Belud di Kg Tombotuon pada 15 Ogos 2010 jam 2 petang. Datanglah beramai-ramai, tunjukkan kepada kerajaan pendirian kita, bukan menolak pembangunan tetapi menidakkan kemusnahan.

Anonymous said...

PEMBANGUNAN SEPATUTNYA DISEIMBANGKAN DENGAN IMPAK KEMUSNAHAN DAN MASA DEPAN RAKYAT. APAKAH PEMBANGUNAN ITU TERLALU MENDESAK ATAU SEMATA-MATA MENGHABISKAN DUIT RAKYAT SEBELUM PEMERINTAHAN BE END AKAN BERAKHIR??? Fikir-fikirkan dan renung-renungkan la...apa yang baik dalam pandangan dan fikiran manusia, fikirkan semua itu....

Anonymous said...

Jiujitsu berkata:

Tuan anonymous, itu YB tidak paham bah semua yang kamu cakap itu. Apa dia paham pasal keseimbangan oh? ndah ada..

ReNo said...

Poinsawat2 nopo bogia o kodudukan om amu no kosorou molohing! Mulong kam nogi daa rakyat sendiri? haha.. isi kantung sebelum berundur.. biar kaya! Lg satu, Mau dapat gelaran Dato', ini mesti sebagai satu kebangaan utk di selitkan pada ukiran di batu kuburan nnt..

p/s: agak2 adakah kana tulis Dato' sebelum nama dia dalam buku pengadilan nnt ah? hmmm...

Anonymous said...

JANGAN KAMU RISAU LAH KAMU TAU POLITIK INI.. BILA TERBACA BLOG INI PUNYA SAKIT HATI SAYA..

TOLONG JGN DGR KHABAR ANGIN DARI ORANG LAIN.. KERANA ITU ADALAH SATU DOSA BERCAKAP BURUK TTG AHLI KELUARGA ORANG LAIN PADAHALA KAMU LANGSUNG TIDA TAU APA YG JADI DI BELAKANG.

TIMBON TIDA AKAN TERUSKAN PROHEK EMPANGAN.. ITU CUMA CERITA YG DIHANGAT HANGAT KAN OLEH MEDIA NEWSPAPER.. PERJANJIAN BLUM DILAKSANAKAN..

TOLONG PERCAYA SAYA SEBAB DIA ADALAH SEBAHAGIAN DARIPADA DARAH DAGING SAYA SENDIRI DLM KELUARGA LAGADAN..

INI ADA LAH SATU PENGHINAAN... DAN SATU DOSA..

Anonymous said...

BODOH BUTUL KAMU SEMUA... HARAP KAMU SEMUA MASUK NERAKA.... AMEN...